blokk címe
Bánk Község Önkormányzatának Képviselő-testülete módosította a helyi építési szabályzatról és szabályozási tervről szóló 7/2003. (V.1.) rendeletét (a továbbiakban: HÉSZ). A módosítás értelmében a hétvégi házas (Üh) övezet lakóövezet (Lf-2) lett, ugyanakkor az eddigi – a hétvégi házas övezetre vonatkozó – beépítési szabályok maradnak érvényben.
A terület lakóövezetté történő minősítésével lehető vált az övezetben lakóépület építése, illetve a jelenleg hétvégi ház megjelölésű ingatlanok rendeltetésének lakóépület rendeltetésre történő módosítása.
Az épület rendeltetésváltozásának engedélyezése minden esetben egyedi kérelem alapján történik, melynek menetéről az alábbi tájékoztatást adjuk:
A településtervek tartalmáról, elkészítésének és elfogadásának rendjéről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 419/2021. (VII. 15.) Korm. Rendelet (a továbbiakban: Korm.rendelet) 46. § (1) bekezdésének a) pontja, valamint Bánk Község Önkormányzata Képviselő-testületének a településkép védelméről szóló 14/2017. (XII.14.) önkormányzati rendelet 30. § - 32/A. §-ai alapján az önkormányzat településképi bejelentési eljárást folytat le az építmények rendeltetésének megváltoztatása esetén, az országos és a helyi építési követelmények érvényesítése érdekében.
A településképi bejelentési eljárás a mellékelt nyomtatványon az önkormányzatnál kezdeményezhető.
(A nyomtatvány itt letölthető.)
A bejelentés tartalmazza:
A bejelentéshez a településképi követelményeknek való megfelelést igazoló alábbi dokumentumokat szükséges mellékelni:
- műszaki leírás, amely tartalmazza a tervező nyilatkozatát, hogy az épület megfelel a lakóépületre vonatkozó jogszabályi előírásoknak,
- felmérési terv (alaprajz, homlokzat, metszet)
- helyszínrajz.
Az önkormányzat a bejelentés beérkezését követően megkéri az önkormányzati főépítész szakmai álláspontját.
A településképi bejelentés beérkezését követő 15 napon belül az önkormányzat a rendeltetésváltoztatást - feltétel meghatározásával vagy anélkül - tudomásul veszi, ha a bejelentés megfelel az önkormányzati rendeletben meghatározott követelményeknek és a tervezett rendeltetésváltozás megfelel az építésügyi jogszabályokban és a HÉSZ-ben foglalt követelményeknek;
vagy
elutasítja a kérelmet (bejelentést), és egyúttal figyelmezteti a bejelentőt a tevékenység bejelentés nélküli elkezdésének és folytatásának jogkövetkezményeire, ha a tervezett rendeltetésváltozás nem felel meg a rendezési tervben foglalt követelményeknek vagy a műszaki kialakítással a tervezett rendeltetés nem valósítható meg;
vagy
megszünteti az eljárást, ha a kérelem és melléklete nem felel meg a Korm.rendelet 46. § (5) és (6) bekezdésében meghatározott követelményeknek, vagy az eljárás okafogyottá válik.
Ha az önkormányzat a településképi bejelentést tudomásul veszi, a rendeltetésváltoztatás végrehajtásáról 6 hónapon belül gondoskodni kell.
Ha a rendeltetésváltozás megfelel az országos, valamint a helyi építési követelményeknek, és az önkormányzat a településképi bejelentést tudomásul vette, melyről határozatot, valamint az építmény új rendeltetéséről az ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetés céljából hatósági bizonyítványt állít ki.
A településképi bejelentési eljárás díjtalan.
Felhívjuk a figyelmet, hogy az épület rendeltetésváltozásának földhivatali ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetését - az önkormányzat által kiállított hatósági bizonyítvánnyal – az ingatlantulajdonosnak kell kezdeményezéni az illetékes földhivatalnál. A földhivatali eljárással kapcsolatos költség az ingatlan tulajdonosát terheli.